Ez a tartalom több mint két éve frissült utoljára!
Országosan egyedülálló mintaprogram indul Gyöngyös Város Óvodái kilenc tagintézményében a Távoktatási Felsőfokú Intézet támogatásával. A húsz óvónő bevonásával zajló képzési program célja, hogy a pedagógusok olyan kompetenciákra tegyenek szert, amelyek lehetővé teszik, hogy a fejlesztésre szoruló gyermekekkel az óvodai csoporton belül tudjanak foglalkozni, ne kelljen őket kiragadni a társaik közül a foglalkozások idejére.
– A pedagógusképzés jelentősen lemaradt a gyakorlattól, a pedagógusok 20-30 évvel ezelőtt írott tananyag szerint fejlesztik a gyerekeket, pedig sokkal korszerűbb módszerek is rendelkezésre állnak már – ecsetelte a Gyöngyösi TV-nek nyilatkozva Dr. Danyi Gyula, a Távoktatási Felsőfokú Intézet főigazgatója, hogy miért van szükség a mintaprogramra. – Az a célunk, hogy egy módszertani gyakorlati füzetet hozzunk létre a gyöngyösi óvónők közreműködésével, amit aztán az ország többi óvodájában is alkalmazni tudnak majd.
A távoktatási formában megvalósuló programhoz Gyöngyös kilenc óvodájából húsz pedagógus csatlakozott. Mint Molnár Lászlóné, Gyöngyös Város Óvodáinak intézményvezetője elmondta: a gyöngyösi óvodákban jelenleg 35 gyermek igényel speciális nevelést, de a beszéd- és mozgásfejlődésben, a társas viselkedés szabályainak elsajátításában, az érési folyamathoz szükséges szociális és egyéb készségek kialakításában, vagy éppen magatartás-, illetve figyelemzavar kezelésében sokkal több gyermeknek van szüksége kisebb-nagyobb segítségre, és bár az intézményekben dolgozik fejlesztőpedagógus, a nap legnagyobb részében az óvodapedagógusok vannak a gyerekekkel, akik a program elvégzése után hatékonyabban segíthetik majd ezeket a folyamatokat.
A mintaprogram mintegy 7 millió forintból valósul meg, a képzés két féléven át zajlik.