A Gyöngyösi Közös Önkormányzati Hivatal
2020. január 3-án a Gyöngyösi Polgármesteri Hivatal neve megváltozott. Ennek hátterében az áll, hogy a két település, Gyöngyös és Pálosvörösmart hivatalának együttműködését – egy jogszabály adta lehetőséggel élve – 2019. év végén kezdeményezte Pálosvörösmart képviselő-testülete. Az intézmény új neve: Gyöngyösi Közös Önkormányzati Hivatal.
- Cím: 3200 Gyöngyös Fő tér 13.
- Központi telefonszám: 37/510-300
- Központi e-mail cím: hivatal@hivatal.gyongyos.hu
- A Hivatal ügyfélfogadása:
- hétfő: 7:30 – 16:00
- szerda: 7:30 – 16:00
- péntek: 7:30 – 13:30
A polgármesteri és alpolgármesteri iroda, a jegyzői iroda, az igazgatóságok és az ügyintézők telefonszámát, valamint email-címét a központi telefonkönyvben találja.
Jegyző
dr. Bekecs Andrea
elérhetősége:
telefon: 37/ 510-305
e-mail: jegyzo@gyongyosph.hu, dr.bekecs.andrea@gyongyosph.hu
Aljegyző
dr. Rédei Rita
dr. Rédei Rita aljegyző elérhetősége:
telefon: 37/510-305
e-mail: dr.redei.rita@gyongyosph.hu
A Gyöngyösi Közös Önkormányzati Hivatal etikai kódexét innen töltheti le:
- Jegyző
- Aljegyző
- Ügyfélfogadás
- A jegyzői iroda
- A Polgármesteri Kabinet
- A Közigazgatási és Intézményirányítási Igazgatóság
- A Pénzügyi és Költségvetési Igazgatóság
- A Városfejlesztési és Városüzemeltetési Igazgatóság
Ügyfélfogadás
hétfő: 7:30 – 16:00
szerda: 7:30 – 16:00
péntek: 7:30 – 13:30
Elérhetőségek -> központi telefonkönyv
A jegyzői iroda
Jegyző: –
Aljegyző: dr. Rédei Rita
Elérhetőségek -> központi telefonkönyv
A Jegyzői Iroda főbb feladatai
A tájékoztató nem teljes körű, a Jegyzői Iroda feladatkörét az SZMSZ szabályozza, amelyet itt tekinthet meg.
Testületi Csoport
- Gondoskodik a képvisel-testület, a bizottságok, és a Mátrafüredi Részönkormányzat üléseinek összehívásáról, biztosítja működésük technikai feltételeit.
- Kapcsolatot tart a bizottságok munkáját segítő belső szervezeti egységekkel.
- Elkészíti a képviselő-testület jegyzőkönyveit, gondoskodik azok megyei kormányhivatal részére történő felterjesztéséről.
- Gondoskodik a testületi határozatok felelősök részére történő eljuttatásáról.
- Gondoskodik az önkormányzati rendeletek kihirdetéséről, a Nemzeti Jogszabálytárban való rögzítésről, valamint az érintettek részére történő megküldéséről.
- Nyilvántartja a helyi rendeleteket, határozatokat.
- Szervezi és előkészíti az európai parlamenti, országgyűlési, önkormányzati, polgármesteri, nemzetiségi, a településrészi önkormányzati választásokkal, a népszavazással és a bírósági ülnökválasztással kapcsolatos feladatokat, részt vesz azok végrehajtásában.
- Ellátja a közmeghallgatás szervezésével kapcsolatos feladatokat.
Informatikai és Ügyiratkezelési Csoport
- Gondoskodik az informatikai eszközök használatának szabályozásáról, ellátja a Hivatali-kapu adminisztrátori és rendszergazdai feladatait.
- Ellátja a testületi ülésen használt szavazatszámláló rendszer üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat.
- Biztosítja az önkormányzat (képviselő-testület és hivatal) belső szervezési feladatainak informatikai támogatását.
- Szükség szerint koordinálja, lebonyolítja más önkormányzati intézmények számítástechnikai eszközeinek beszerzését.
- Ellátja a hivatal iktatási, irattározási feladatait. Figyelemmel kíséri a Hivatal Iratkezelési Szabályzatában foglaltak betartását. Gondoskodik az irattári tervben rögzített őrzési idő leteltével az iratok selejtezéséről, és a nem selejtezhető iratok Heves Megyei Levéltárba történő átadásáról.
Vagyonkezelő csoport:
- Ellátja a Gyöngyös Városi Önkormányzat tulajdonát képező lakások, helyiségek, telkek, mezőgazdasági földterületek, házas-ingatlanok értékesítésének előkészítését, döntéshez szükséges háttér-információk, számítások biztosítását, közreműködik a közbenső eljárásoknál, döntést követően előkészíti az adásvételi szerződéseket, földbérleti szerződéseket.
- Ellátja az önkormányzati tulajdonú nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásával kapcsolatos, hatáskörébe tartozó feladatokat.
- Feladata a lakáshoz jutók helyi támogatása iránti kérelmek bizottsági döntésre történő előkészítése, az erre vonatkozó szerződések megkötésének előkészítése, földhivatali eljárás lebonyolítása.
- A jegyző átruházott hatáskörében eljárva ellátja – a 155/2015. (VI.25.) Korm. rendeletben meghatározottak szerint – a társasházak működésének törvényességi felügyeletével kapcsolatos feladatokat.
- Közreműködik az önkormányzati ingatlanszerzések lebonyolításában.
- Nyilvántartja az önkormányzati tulajdonú bérlakásokat, fogadja és nyilvántartja a beérkező pályázati és bérbevételi ajánlatokat, a pályázati ajánlatok tekintetében ellentmondás észlelése esetén, illetve szükség szerint ellenőrzi a közölt adatok valódiságát, és környezettanulmányt készít.
A Polgármesteri Kabinet
Kabinetvezető: –
A Gyöngyösi Polgármesteri Hivatalban működő Polgármesteri Kabinet a polgármester felügyelete és közvetlen irányítása alá tartozik. A kabinetet a polgármester irányítása mellett a kabinetvezető vezeti.
A kabinethez tartozó munkaegységek és tevékenységeik:
Polgármesteri titkárság
Segíti a polgármester, az alpolgármesterek (továbbiakban: tisztségviselők) munkáját, ellátja az ezzel összefüggő szervezési, technikai és adminisztrációs feladatokat. A hivatal szervezeti egységeitől adatot, információt kérhet, s azt a tisztségviselők rendelkezésére bocsátja. Elvégzi a kabinet munkájával összefüggő reprezentációs feladatokat.
Kommunikáció-marketing
Kapcsolatot tart a médiával az önkormányzat tevékenységének nyilvánossága érdekében. Ennek keretében szervezi a sajtótájékoztatókat, kapcsolatot tart az önkormányzat intézményeivel, a helyi és megyei médiumokkal. Marketing eszközökkel segíti a Gyöngyösről alkotott kép pozitív irányú javítását. Figyeli, elemzi, tervezi a tisztségviselők, az önkormányzat és szervei megjelenését a helyi, megyei és az országos médiában.
Társadalmi kapcsolatok
Ellátja a társadalmi szervezetekkel, egyéb szervezetekkel, a roma és ruszin nemzetiségi, valamint a Mátrafüredi Részönkormányzattal való kapcsolatok és együttműködés szervezését, lebonyolítását, koordinálását. Biztosítja és közreműködik a civil szervezetekkel való rendszeres kapcsolattartásban.
Stratégiai feladatok
A kabinet a fentieken túl részt vesz a tisztségviselői döntést előkészítő javaslatok kidolgozásában; a tisztségviselői, illetve önkormányzati szintű elemzések, információs anyagok készítésében, azok összeállításában. Közreműködik az országos koncepciók, programok, pályázati kiírások véleményezésében, javaslatok kidolgozásában. Részt vesz a települési, fejlesztési programok, akciótervek készítésében, véleményezésében és a gazdasági programtervezetek összeállításában. Közreműködik az önkormányzat – különös tekintettel a testvér- és partnervárosi – nemzetközi kapcsolatainak szervezésében, elősegíti a külföldi delegációk fogadásának tervezését és lebonyolítását. Közreműködik a városi delegációk külföldi kiutazásának szervezésében. Segíti az önkormányzat intézményeinek nemzetközi kapcsolatait. Elkészíti a polgármester és az alpolgármesterek által meghatározott, a kabinet munkáját érintő előterjesztéseket és elvégzi az általuk meghatározott egyéb feladatokat.
Elérhetőségek -> központi telefonkönyv
A Közigazgatási és Intézményirányítási Igazgatóság
Vezető: dr. Horváth Gábor
Közigazgatási és Intézményirányítási Igazgatóság feladatai
A tájékoztató nem teljes körű, az igazgatóság feladatkörét az SZMSZ szabályozza, amelyet itt tekinthet meg.
- a születési, a házasságkötési és a halálozási anyakönyvi eljárással, illetve a névviselési és névváltoztatási ügyekkel kapcsolatos ügyek kezelése
- a kereskedelmi, a szálláshely engedélyezési, az iparigazgatási, a telepengedélyezési, a közterületi címek létesítésével és a címnyilvántartással kapcsolatos hatósági feladatokat ellátása
- lefolytatja a közösségi együttélés szabályairól szóló önkormányzati rendelet szerinti közigazgatási hatósági eljárásokat
- elbírálja a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott szociális kérelmeket (települési támogatás, rendkívüli települési támogatás, tüzelőtámogatás)
- jegyzői gyámhatósági ügyekben eljár
- szervezi és koordinálja az intézményi és a szünidei gyermekétkeztetést
- közreműködik a Bursa Hungarica Önkormányzati Ösztöndíj pályázatok ügyében
- előkészíti az egészségügyi alapellátás biztosításával és a körzeteinek kijelölésével kapcsolatos testületi döntéseket
- ellátja az önkormányzati fenntartásban működő intézmények (óvodák, bölcsődék, könyvtár) ügyeletét és ellenőrzését
- szervezi és irányítja a Gyöngyös Városi Önkormányzat Ifjúsági, Sportfejlesztési, Kulturális, Szociális Szolgáltatástervezési, Egészségügyi Fejlesztési, Gyermekvédelmi koncepcióiban és Drogprevenciós Stratégiájában, illetve a Helyi Esélyegyenlőségi Programban megfogalmazott feladatokat
- elvégzi az önkormányzat által alapított kitüntetések adományozásával kapcsolatos döntés-előkészítési feladatokat
- ellátja a helyi Ifjúsági, a Közművelődési, az Egészségügyi és a Szociálpolitikai Kerekasztal, valamint a Kulturális és a Sport Fórum működésével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat
- elősegíti a Kábítószerügyi Egyeztető Fórum munkáját
- folyamatos kapcsolatot tart az intézményekkel, a civil szervezetekkel, az egészségügyi szolgáltatókkal és a Gyöngyös Körzete Kistérség Többcélú Társulás által fenntartott szociális és gyermekjóléti feladatot ellátó intézménnyel
- szervezi, irányítja a Közszolgáltatási Csoport munkáját, ahová a területi és iskola védőnők, illetve az Anyatejgyűjtő Állomás asszisztensei tartoznak.
Elérhetőségek -> központi telefonkönyv
A Pénzügyi és Költségvetési Igazgatóság
Vezető: Kovács Róbert
Elérhetőségek -> központi telefonkönyv
A Pénzügyi és Költségvetési Igazgatóság feladatai
A tájékoztató nem teljes körű, az igazgatóság feladatkörét az SZMSZ, valamint az Ügyrend szabályozza, amelyet itt tekinthet meg.
Gyöngyös Városi Önkormányzat és Pálosvörösmart Községi Önkormányzat több önállóan gazdálkodó, az államháztartás működési rendjére vonatkozó szabályok szerint működő szervezetének gazdálkodási, finanszírozási, adatszolgáltatási, beszámolási feladatainak ellátását a Gyöngyösi Közös Önkormányzati Hivatal a Pénzügyi és Költségvetési Igazgatósága útján látja el.
Az igazgatóságon belül a Költségvetési és Kincstári csoport, valamint az Adócsoport működik. A két csoport a szakmai feladatok alapján összetartozó munkaköröket betöltő munkatársak önálló szervezeti egységnek nem minősülő csoportjai.
A közös hivatalnál a gazdasági vezetői feladatokat, az SzMSz-ben meghatározottak szerint, a Pénzügyi és Költségvetési Igazgatóság igazgatója látja el. A Költségvetési és Kincstári csoport tevékenységét a Pénzügyi és Költségvetési Igazgatóság igazgatóhelyettese, az Adócsoport tevékenységét a csoportvezető szakmai iránymutatása és ellenőrzése mellett végzi.
A Pénzügyi és Költségvetési Igazgatóság felelős:
- a gazdálkodás végrehajtásáért,
- a finanszírozási, adatszolgáltatási, beszámolási és a vagyon használatával, védelmével összefüggő feladatok teljesítéséért (a vagyongazdálkodás egyes feladatainak külső szervezet megbízása útján történő ellátása mellett),
- a helyi adózással kapcsolatos feladatok lebonyolításáért (adómegállapítás, kivetés, elszámolás, ellenőrzés és nyilvántartás),
- a pénzügyi, számviteli rend betartásáért
A Városfejlesztési és Városüzemeltetési Igazgatóság
Vezető: Juhász Katalin
Az igazgatóság ellátja a város üzemeltetésével, közterületeinek, intézményeinek, közműveinek létesítésével, üzemeltetésével, felújításával és karbantartásával, a környezet- és természetvédelemmel, fás szárú növények védelmével, a vízgazdálkodással, a rágcsálómentesítéssel, a közvilágítással és a közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatokat.
Az igazgatóság feladatai közé tartoznak egyebek között:
- a város köztisztaságának, parkfenntartási feladatainak szervezése, közterületi hulladékgyűjtés, síkosság-mentesítés közterületeken, parlagfű elleni védekezés koordinálása
- a fás szárú növények védelmével kapcsolatos feladatok, fakivágási kérelmek elbírálása, hatósági feladatok, ellenőrzések
- a közterületi és intézményi játszóterek karbantartása, kötelező felülvizsgálatok szervezése
- az útkezelői feladatokkal kapcsolatos engedélyezési, ellenőrzési feladatok ellátása, fakivágási engedélyek intézése, levegővédelmi, víz- és hulladék-gazdálkodási feladatok
- a mátrai létesítmények fenntartása, hulladékgyűjtés szervezése a kerékpárúton és a mátrai közterületeken
- a közvilágítás szervezése, energetikai feladatok önkormányzati intézményekkel kapcsolatban
- a méhek és kutyák nyilvántartása, gyepmesteri feladatok ellátása külső szolgáltatóval, kutyatartással kapcsolatos helyszíni ellenőrzések, ebtartási szabályok betartásának ellenőrzése
- tájékoztató és szemléletformáló munka a környezet- és természetvédelem területén, környezetvédelmi program és intézkedési terv előkészítése
A tájékoztató nem teljes körű, az igazgatóság feladatkörét az SZMSZ szabályozza, amelyet itt tekinthet meg.
Elérhetőségek -> központi telefonkönyv