Friss és illatos a Mátrai borvidék közösségi bora
Ez a tartalom több mint két éve frissült utoljára!
Május 5-én, a Borjour Mátrai Május eseményen debütált a hazai borkedvelők előtt a Mátrai borvidék első közösségi bormárkája, a MyMátra – számolt be róla a borsmenta.hu. A tavalyi borvidéki arculatváltással egyidőben született meg a közösségi bor gondolata, és az elképzelést jó néhány borászat örömmel fogadta. Az első közösségi bor célja, hogy bemutassa a borvidék illatos fehérszőlő-fajtáinak sokszínűségét, és megszólítsa a fiatal borkedvelőket.
A közösségi bornak legalább három illatos szőlőfajta házasításából kell állnia, amelyből egyik fajta aránya sem lehet kevesebb, mint 10%, és fajtánként nem haladhatja meg a 35%-ot. Meghatározó szőlőfajta az Irsai Olivér, a cserszegi fűszeres, a muscat ottonel, a sárga muskotály, valamint a tramini, ezen szőlőfajták arányának összesen minimum 70%-nak kell lennie a házasításban, 30% erejéig pedig házasítható hozzájuk sauvignon blanc, rizlingszilváni, zöld veltelini, zenit és királyleányka. A bor kizárólag reduktív csendes bor lehet, a hordóhasználat nem engedélyezett. Stílusában száraz, friss, közepesnél élénkebb természetes savszerkezet jellemzi, maximum közepes test és közepes alkoholtartalom. Aromáiban az elsődleges primőr gyümölcsök, virágos, enyhén parfümös jegyek dominálnak, melyek a borvidékre jellemző, részben vulkanikus talaj adta ásványos karakterrel egészülhetnek ki.
Noha több borászat is nekifutott, a részt vevő borászatok és a szakértők az utolsó vakkóstoláson végül hat bort választottak ki, velük kezdődik a Mátrai borvidék új fejezete. Ezentúl az alábbi pincészetek MyMátra boraival találkozhatnak a fogyasztók: Bárdos Pincészet, Kovács Pince, Dubicz Borászat, Ákos Pince, Nyilas Pincészet, Sol Montis Borászat.
A borokat a Mátrai Bornapokon a gyöngyösi közönség is megkóstolhatja a város Fő terén.
Fotó: Vető Gábor // Borsmenta.hu