Ez a tartalom több mint két éve frissült utoljára!
20. Gasztrokulturális kalandozások
A projekt legfontosabb adatai
Kódszám: TOP-7.1.1-16-H-ESZA-2019-00077
Kedvezményezett: Gyöngyös-Mátra Turisztikai Közhasznú Egyesület
Támogatási összeg: 20 000 000 Ft
A támogatás mértéke: 100 %
Aktuális állás: A megvalósulás folyamatban
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2022. 03. 31.
A projekt leírása
A koronavírus-világjárvány jelenlegi helyzete nem kedvez a különböző rendezvények megtartásának, így sok kreatív közösségépítő program még el sem kezdődött, még várat magára. Érdemes azonban a Gyöngyös-Mátra Turisztikai Közhasznú Egyesület, azaz a TDM által megfogalmazott célokra figyelnünk. Ilyen a mátrai gasztrokulturális kalandozások, a hagyományokra épülő gasztronómia ápolása és újragondolása, valamint a turisztikai főszezon meghosszabbítása, melynek a helyi lakosság és a mátrai turisták is egyaránt kedvezményezettjei.
A CLLD pályázati forrás lehetővé tette a Betyár Brand kialakítását a Gyöngyös-Mátra Turisztikai Közhasznú Egyesület (TDM) szervezésében, és ezzel együtt számos újszerű rendezvény válhat hagyománnyá. Ilyen a vadételfőző-verseny, a betyárleves, a betyárok bora kiválasztása, illetve új mátrai jellegzetesség a „street food car”. A gasztronómia mellett a kulturális és kiegészítő programokban is számos újdonságjelent meg, ilyen a SörDzsem vagy a Gasztrofilmek fesztiválja.