3 °C

 
 
Állami földrészleteket értékesítenek

A Magyar Állam tulajdonosi jogait gyakorló Nemzeti Földügyi Központ a felelős állami földvagyon-gazdálkodás fenntartásának érdekében a földbirtok-politika irányelvekkel összhangban, a kellő eljárási és jogszabályi garanciák megteremtése mellett, átlátható eljárások keretében hirdetmény közzétételével értékesíti a három hektárnál kisebb állami tulajdonú földrészleteket.

6/2020.(II.21.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2020. február 20-i ülésén rendeletet alkotott a PARKOLÁSRÓL szóló 4/2007.(II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról.

5/2020.(II.21.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2020. február 20-i ülésén rendeletet alkotott az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletének szabályairól, a lakbérek mértékének megállapításáról szóló 1/2013. (II.4.) önkormányzati rendelet módosításáról.

4/2020. (II.21.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2020. február 20-i ülésén rendeletet alkotott a KÖZTERÜLETEK RENDELTETÉSTŐL ELTÉRŐ HASZNÁLATÁRÓL szóló 25/2000. (IX. 20.) önkormányzati rendelet módosításáról.

3/2020.(II.21.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2020. február 20-i ülésén rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL.

Bővebben



Öt gyöngyösi iskola került a Tankerülethez

Elküld Nyomtatás
Dátum: 2013.01.31. csütörtök
 
 
     

    Bezár
    Cikk küldés
     
     

    A tankerület az általános iskolák, az alapfokú művészeti iskolák és gimnáziumok fenntartásával kapcsolatos feladatokat látja el.

     

    Az év elejétől a települési önkormányzatok köznevelési teendői - az óvodai nevelés kivételével - állami feladattá váltak. A szakmai irányítás ellátására hozta létre a kormány a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot, melynek területi szervei a tankerületek, és ezek között többletfeladattal a megyeközponti tankerületek.

    A tankerület Gyöngyösön az Arany János Általános Iskolát, a Felsővárosi Általános Iskolát, az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolát, a Kálváriaparti Általános Iskola és Sportiskolát, valamint a Berze Nagy János Gimnázium, Szakiskola és Kollégiumot tartja fenn és működteti.

    A tankerület az általános iskolák, az alapfokú művészeti iskolák és gimnáziumok fenntartásával kapcsolatos feladatokat látja el. A megyeközponti tankerület a megye egészén a szakképző iskolákkal és a kollégiumokkal kapcsolatos, a pedagógiai szakszolgálati teendőket, valamint a pedagógiai -szakmai szolgáltatásokat végző intézmények fenntartásával összefüggő teendőket végzi.

    A köznevelési feladatok ellátását szolgáló ingatlanok és ingóságok az önkormányzatok tulajdonában maradtak, melyek működtetését elláthatják az önkormányzatok, illetve a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ is.

    A fenntartó feladata a köznevelési intézménnyel kapcsolatos szakmai teendők, vagyis a nevelő-oktató munka szervezeti kereteinek meghatározása, a pedagógiai tevékenység megszervezése, az intézmények jogszerű és szakszerű működésének biztosítása. A fenntartó ellenőrizheti az intézmény gazdálkodását, a működés törvényességét, a szakmai munka eredményességét, értékelheti a pedagógiai programban meghatározott feladatok végrehajtását. Mindemellett biztosítania kell a működéshez szükséges eszközöket, illetve gondoskodnia kell a karbantartásról.

    A gyöngyösi önkormányzat a Fő tér 13. szám alatt biztosította a tankerület kialakításához és a munkavégzéshez szükséges feltételeket.

    A gyöngyösi térségben a köznevelési feladatok átvétele 27 intézményt érintett. A gyöngyösi tankerületnek Abasár, Atkár, Detk, Domoszló, Gyöngyös, Gyöngyöshalász, Gyöngyösoroszi, Gyöngyöspata, Gyöngyössolymos, Gyöngyöstarján, Halmajugra, Karácsond, Kisnána, Markaz, Nagyfüged, Nagyréde, Visonta települések adtak át köznevelési feladatokat.

    Tóth Zoltánné, a gyöngyösi tankerület vezetője elmondta: a tankerületi rendszer kialakításával lehetőség lesz az intézményvezetők és a tankerület munkatársai közötti folyamatos konzultációra, a tapasztalatok átadására, az iskolák közötti kapcsolatok erősítésére, az iskolák előtt álló új szakmai feladatok bevezetésére való közös felkészülésre. Az új intézményi struktúra lehetővé teszi, hogy a kisebb intézményekben is biztosítható legyen az eredményes nevelő-oktató munkához szükséges teljes körű szakos ellátottság.


    Közösségi funkciók