3 °C

 
 
6/2021.(II.4.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 4-én rendeletet alkotott a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló 9/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról.

5/2021.(II.4.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 4-én rendeletet alkotott A RENDKÍVÜLI ESEMÉNYEK OKOZTA KÁROK ENYHÍTÉSÉRE SZOLGÁLÓ TÁMOGATÁSRÓL.

7/2021.(II.19.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 19-én rendeletet alkotott A HELYI ADÓKRÓL SZÓLÓ 27/2010. (XII.16.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELET MÓDOSÍTÁSÁRÓL.

4/2021. (II.4.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 4-én rendeletet alkotott A VESZÉLYHELYZET IDEJÉN ALKALMAZANDÓ VÉDELMI INTÉZKEDÉSEKRŐL.

3/2021.(I.29.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. január 29-én rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL SZÓLÓ 33/2019.(XI.29.) önkormányzati rendelet módosításáról.

Bővebben


Félévi bizonyítvány: a szorongó gyerekekre jobban figyeljünk oda!

Elküld Nyomtatás
Dátum: 2020.02.03. hétfő
 
 
    Szerző: Juhász Marianna
     
     

    Bezár
    Cikk küldés
     
     

    Az Országos Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési szakemberei felhívják a figyelmet, hogy az elkövetkező napokban minden szülő, tanár, barát és rokon fokozottan figyeljen a tanulmányi eredmények miatt esetlegesen szorongó tanulókra!

     

    Az iskolákban eltelt az első félév, a diákok hamarosan megkapják a félévi értékelést. Ennek sokan örülnek, azonban vannak olyanok is, akik szorongással néznek elébe.

    Sajnálatos módon időről-időre akadnak olyan fiatalok, akik az értékelések és bizonyítványok átvétele után nem mernek hazamenni, mert tartanak a szülők esetleges negatív visszajelzésétől, a dorgálástól. Ezek a gyerekek az utcán csellengenek, és olyan szituációkba kerülhetnek, melyekre koruknál fogva nincsenek felkészülve. A fizikailag és lelkileg magukra maradt fiatalok áldozattá, szélsőséges esetben akár elkövetővé is válhatnak.

    A szökés általában kétségbeesett kísérlet a gyermek részéről, hogy gondjaira megoldást találjon, felhívja magára környezete figyelmét, vagy elodázza a várható kellemetlen találkozást a szüleivel.

    A háttérben gyakran egyéb iskolai vagy családon belüli problémák is meghúzódhatnak, amelyek ebben az időszakban felerősödhetnek a gyermek tudatában.

    Mit tehet ilyenkor a szülő? Gyakran ismételt, de kétségtelenül alapvető tanács, hogy beszélgessen gyermekével minél többet, ismerje fel, hogy milyen gondolatok foglalkoztatják. Olyan bizalmi szülő-gyermek viszonyt kell kialakítani, amelyben a fiatal számíthat a családjára, bátran el meri mondani a problémáit, amelyre ezután együtt lehet megoldást keresni. A szülők és a pedagógusok cseréljék ki tapasztalataikat és észrevételeiket a gyermek viselkedésével kapcsolatban, különös tekintettel a lehetséges problémák korai jeleire.

    Közvetlenül a félévi értesítő előtt otthon, nyugodt körülmények között a gyermekkel együtt tekintsék át az e-napló jegyeit és tantárgyi átlagait, megelőzve ezzel a szorongáshoz vezető meglepetéseket. A körülmények ismeretében érdemes megfontolni, hogy – akár egy közös program előzményeként – ezeken a napokon akkor is menjen el gyermeke elé az iskolába, ha egyébként már egyedül szokott hazajárni. Rossz osztályzatok esetén javasoljuk, hogy szülőként a jegyek kijavítására kidolgozott közös stratégia megbeszélésére helyezzék a hangsúlyt.

    Ha szükségét látja, forduljon gyermekével pszichológushoz vagy más szakemberhez, eltűnése

    esetén pedig azonnal értesítse a rendőrséget!


    Közösségi funkciók