3 °C

 
 
28/2020.(VIII.28.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2020. augusztus 27-i ülésén rendeletet alkotott A KÖZTERÜLETI TÉRFIGYELŐ RENDSZERRŐL szóló 7/2017.(II.24.) önkormányzati rendelet módosításáról.

27/2020.(VII.17.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2020. július 16-i ülésén rendeletet alkotott a helyi adókról szóló 27/2010.(XII.16.) önkormányzati rendelet módosításáról.

26/2020.(VII.17.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2020. július 16-i ülésén rendeletet alkotott az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletének szabályairól, a lakbérek mértékének megállapításáról szóló 1/2013.(II.4.) önkormányzati rendelet módosításáról.

25/2020.(VII.17.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2020. július 16-i ülésén rendeletet alkotott AZ ÖNKORMÁNYZATI TULAJDONBAN LÉVŐ LAKÁSOK ÉS HELYISÉGEK ELIDEGENÍTÉSÉRŐL szóló 18/2018.(III.29.) önkormányzati rendelet módosításáról.

Méhekkel kapcsolatos védőkörzeti Intézkedések

A Heves Megyei Kormányhivatal Gyöngyös és több környező település teljes közigazgatási területére védőkörzeti intézkedést rendelt el.

Bővebben

Kényszertörlés a kötelezettségszegő vállalkozásokkal szemben

Elküld Nyomtatás
Dátum: 2013.05.27. hétfő
 
 
     

    Bezár
    Cikk küldés
     
     

    A kényszertörlés célja, hogy a működésképtelen, vagyontalan és alkalmazottak nélküli cégektől a piac megtisztuljon és így a szabályosan működő vállalkozások versenyképessége növekedjen.

     

    2012. március 1-jétől van lehetőség kényszertörlési eljárásokra. Ezt az intézkedést szankciós jelleggel rendelheti el a cégbíróság azoknál a társas vállalkozásoknál, amelyek nem a jogszabályoknak megfelelően működnek, például nem teljesítik a számviteli beszámolójuk közzétételével kapcsolatos kötelezettségüket, de kényszertörlés vár azokra a cégekre is, melyek adószámát a NAV jogerősen törölte. Utóbbiakat a cégbíróság legkésőbb a NAV-tól kapott értesítést követő 15 munkanapon belül megszűntnek nyilvánítja és kényszertörlésüket rendeli el. A jogerősen elrendelt kényszertörlési eljárást visszafordítani nem lehet, az mindenképpen a vállalkozás megszüntetésével zárul - emlékeztetett a NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága sajtóreferense.

    Dr. Körtvélyesi Zsuzsanna tudatta: a kényszertörlési eljárásnak az érintett cég tagjaira és a vezető tisztségviselőire nézve komoly következményei lehetnek. Ha a társaságot kényszertörlési eljárásban törlik, és a cég kiegyenlítetlen kötelezettséget hagyott hátra, ezért a tartozásért a korábbi többségi befolyással rendelkező (vagy egyedüli) tagnak a hitelező által indított pert követően helyt kell állnia. A vezető tisztségviselő, illetve a tag fizetési kötelezettsége a vállalkozási formától függetlenül fennáll, tehát adott esetben a korlátolt felelősségű társaság tartozásaiért is felelősséggel tartoznak. További szankcióként a cégbíróság a kényszertörlési eljárást követően a korábbi vezető tisztségviselőt, valamint a korábbi többségi befolyással rendelkező (illetve egyedüli) tagot akár 5 évre is eltilthatja attól, hogy más cégben vezető tisztségviselő vagy többségi befolyással rendelkező tag, illetve közkereseti társaság tagja, vagy betéti társaság beltagja legyen.

    Az újonnan alakuló társaságoknál a NAV az adóregisztrációs eljárásban akadálynak tekinti és az adószám megállapítását megtagadja többek között akkor is, ha a vezető tisztségviselő vagy képviseletre jogosult tag korábbi cégét kényszertörlési eljárásban a jogszabályban meghatározott mértékű hátralékkal törölte a cégbíróság.

    A NAV vizsgálja a mögöttes felelősök, az ügyvezetők, tagok magatartását és él minden jogszabály adta lehetőséggel annak érdekében, hogy a visszaéléseket megakadályozza - hangsúlyozta a sajtóreferens.


    Közösségi funkciók