3 °C

 
 
Idén is igényelhetők ingyenes virágpalánták

Gyöngyös Város Önkormányzata negyedik alkalommal szeretne lehetőséget adni társasházaknak, lakóközösségeknek, magánszemélyeknek, hogy egynyári virágpalánták biztosításával környezetüket gondozzák, szebbé tegyék.

Gyöngyösi Újság 2019 április

Online is elérhető a Gyöngyösi Újság 2019 áprilisi száma.

Önkormányzati ügyek. Mindenkinek. Bárhonnan.

A sorban állás a múlté, intézze ügyeit mostantól online!

Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

Kényelmes és gyors megoldás nyújt a bárhonnan elérhető Önkormányzati Hivatali Portál.

Heti négy napon fogadják a zöldhulladékot

Korlátozásokat vezet be a lakossági zöldhulladék fogadásával kapcsolatban a Heves Megyei Vízmű Zrt. a gyöngyösi szennyvíztisztító telep felújítása miatt. A gyöngyösiek lakcímkártyájuk felmutatása után, heti négy napon helyezhetik el ingyenesen zöldhulladékukat a konténerekben.

Bővebben
14/2019.(III.29.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. március 28-i ülésén rendeletet alkotott egyes önkormányzati rendeletek módosításáról, melynek keretében módosította - a környezetvédelemről szóló 15/2000. (V.22.) és - a közösségi együttélés alapvető szabályairól, valamint ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 18/2016. (V.27.) önkormányzati rendeleteket.

13/2019. (III. 29.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. március 28-i ülésén rendeletet alkotott a HELYI TÁVHŐSZOLGÁLTATÁSRÓL.

12/2019.(III.29.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. március 28-i ülésén rendeletet alkotott A GYERMEKJÓLÉTI ALAPELLÁTÁSOKRÓL, VALAMINT A GYERMEKEK NAPKÖZBENI ELLÁTÁSÁT BIZTOSÍTÓ ÉTKEZTETÉS INTÉZMÉNYI TÉRÍTÉSI DÍJÁRÓL szóló 14/2017. (III.31.) önkormányzati rendelet módosításáról.

11/2019.(III.29.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. március 28-i ülésén rendeletet alkotott A FELSŐOKTATÁSI TANULMÁNYI ÖSZTÖNDÍJ-TÁMOGATÁSRÓL szóló 4/2017.(II.24.) önkormányzati rendelet módosításáról.

10/2019.(III.29.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. március 28-i ülésén rendeletet alkotott a helyi kitüntetések alapításáról és adományozásának rendjéről szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról.

Bővebben

Élményből tudást - természetesen a Mátra Múzeumban

Elküld Nyomtatás
Dátum: 2019.04.08. hétfő
 
 
     

    Bezár
    Cikk küldés
     
     

    Interaktív élményközpontot és oktatóteret alakítottak ki a Mátra Múzeumban. A látogatók egy izgalmas földtörténeti időutazáson vehetnek részt.

     
     

    A Magyar Természettudományi Múzeumért Alapítvány a Természettudományos élménypedagógiai programkínálat és természettudományos élményközpontok fejlesztése témakörben kiírt, EFOP-3.3.6-17-2017-00001 számú pályázaton 2017-ben az „Élményből tudást – Természetesen a Mátra Múzeumban” című projekttel 297,60 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg.

    A gyöngyösi Mátra Múzeumban megvalósult fejlesztés során az Orczy-kastély négy - korábban az ásvány- és őslénytani állandó kiállításoknak helyet adó - emeleti terme alakult át 21. századi interaktív élményközponttá és oktatótérré. Ennek köszönhetően a térbe lépő látogató egy izgalmas földtörténeti időutazáson vehet részt, s közben megismerheti a szárazföldi és vízi élővilágot, a helytörténeti eseményeket és a környezetvédelem jelentőségét.

    Az elsősorban a természettudományos tantárgyak köré épülő program - melyhez Heves megye 21 iskolája csatlakozott - arra igyekszik rávenni a gyerekeket, hogy megtapasztalják, megértsék és tiszteljék az őket körülvevő világot és annak folyamatait. Az újszerű megközelítésű tanulási élményt ezért olyan múzeumpedagógiai foglalkozások egészítik ki, melyek jól illeszkednek a Mátra Múzeum eddig is kiemelten kezelt közoktatási és köznevelési céljai közé. A 2020. december végéig tartó pedagógiai program során csaknem 5500 diák látogat el a múzeumba, ahol olyan eszközökkel, kísérletekkel fedezhetik fel a természet világát, melyek használatára, megtapasztalására a legtöbb iskolában még nincs, vagy csak korlátozottan van lehetőség. Különösen nagy élményt jelent ez a hátrányos helyzetű, szerényebb környezetből érkező gyerekeknek, akik talán éppen ezáltal kapnak kedvet, hogy elmélyedjenek egy-egy témában, és meglássák a „száraz” tananyag mögötti csodákat.

    Addig is, amíg a kihelyezett tanóráké az elsőbbség, vagyis a pedagógiai program végéig, a nagyközönség az iskolai szünetek alatt és hétvégenként látogathatja az élményteret.


    Közösségi funkciók